Sidor

tisdag, augusti 27, 2013

Flyt!

Idag hade jag så jädra flyt att träffa på en av stallkamraterna när jag var på väg från stallet, det visade sig att hon väntade på hovslagaren! Eftersom jag inte fått tag på min så väntade jag med henne och det var det värt! Han fixade snabbt till skon och slog på den på nytt. Så var det problemet löst.

Innan detta så tömkörde jag Lifri samt longerade med två linor. Innertömmen fäster jag då inte i gjorden utan den går direkt till handen för en mer ställande effekt. Det gick riktigt, riktigt bra. Till att börja med så är Lifri inte längre bakskygg. Sedan så travar han jättefint (och rent) på volt med två linor. Så länge jag kan hålla honom lite böjd arbetar han jättebra och höjer ryggen. Riktigt fint såg det ut så jag är glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar