Sidor

måndag, augusti 26, 2013

Oj då!

Red en runda i skogen idag och red nog lite väl fort. Lifri är ibland något obalanserad i trav och idag trampade han sig. När jag kom tillbaka kollade jag honom ordentligt (tyckte jag) men när jag skulle ställa ut honom i hagen så såg jag att han saknade två söm i höger framsko. Fel hov att krångla också! Men helt handikappad är jag ju inte så med lite hjälp lyckades jag fixa fram söm och egenhändigt slå i nya i de tomma hålen. Nitade riktigt snyggt om jag får säga det själv, särskilt om man betänker att jag inte hade rätt verktyg. Tyvärr blev skon något vågig så jag får ringa hovslagaren imorgon och be honom komma ut och fixa. Jag vet ju vad han kommer säga... Han kommer gnälla och säga att franska järn är jävla skitskor, nästa gång blir det vanliga skor i alla fall. Men problemet är fixat så att Lifri kan gå ut i hagen i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar