Sidor

tisdag, augusti 06, 2013

Nya stallet

Jag tänkte berätta lite mer om Lifris nya hem eftersom jag fått en del nyfikna frågor. Lifri och Birkir har flyttat till Stensunda, vilket inneburit ett byte från lösdrift till stall. Stallet är uppdelat i två delar, övre och nedre Stensunda, våra hästar står i övre stallet. Övre stallet består av två små stall och där Birkir och Lifri står är det fem boxar. Det känns skönt att ha hästen på box om natten och kunna kontrollera att han får lagom med mat. Hagarna mockas varje vecka så det är rent och fint. Ridbanan är fin och ridhuset får just nu nytt underlag så det har vi inte provat än.
Stallet är lugnt och fint, det är bra stämning och alla är trevliga. Det kostar inte mycket mer än det gjorde på Stenhugget heller.

Lifri har förändrats något enormt sedan vi flyttat, jag känner knappt igen honom. På den här korta tiden på Stensunda har han lugnat ner sig något otroligt. Han bryr sig inte om trafik, är lugn i stallet och fullkomligt avslappnad när jag gör i ordning honom. Jag har talat om för de andra hur knepig han kan vara men han har visat en helt annan sida. Han är jättegullig när de ska släppa ut honom på morgonen och de kan även ta in honom på kvällen utan problem. Lifri verkar helt enkelt stortrivas och jag är helt chockad.

2 kommentarer: