Sidor

lördag, augusti 10, 2013

Förmiddag i stallet

Idag hade jag både morgon- och lunchfodring så jag passade på att fixa en massa och hänga lite i stallet. Morgonfodringen och utsläppet gick bra, alla hästar är jättelugna och väluppfostrade, väldigt skönt! Sedan mockade jag och fixade mat till Lifri plus att jag mockade ur deras hage. Jag kan säga att det andra menar med urmockat tydligen inte är samma som det jag menar. Det var en del ganska gammal hästskit. Sedan krattade jag utanför stallet också och hade tänkt gå ner till sjön och ta ett dopp. Jag kom så långt att jag gick ner till sjön och tittade på vattnet men där ångrade jag mig. Det var mörkt med slemmig vass och alger på ytan. Jag har nog blivit bortskämd med Islands klara vatten.

Mamma kom förbi för att se stallet och hon tyckte att det var jättefint. Vi tog en liten promenad tillsammans, eller hon gick och jag red, och sedan red jag lite på ridbanan också. Lifri har börjat gå rent i traven igen men det är svårt att få honom att böja sig till höger annat än på en pytteliten volt.

Eftersom jag hade sällskap så gjorde vi ett försök att duscha Lifri och det gick ju förstås knappt alls. Det låter ju jätteotäckt om munstycket och Lifri var väldigt rädd. Vi lyckades i alla fall få spola av frambenen men sedan var det stopp. Så jag tvättade svansen i en hink, han har varit lite dålig i magen så det behövdes.
Sedan satt vi och fikade och njöt av lugnet innan det var dags för lunchfodring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar