Sidor

onsdag, oktober 22, 2014

7 november

Nästa flyg till Norrköping är planerat till 7 november! Så om inget går snett kommer Skuggi om drygt två veckor. Tills dess finns det en del att tänka på.
  • Först och främst är det transporten från flygplatsen hit. Det lutar åt att han får åka lastbil även om det så klart vore väldigt spännande att hämta honom själv.
  • Sedan är det vaccination, försöker hitta en veterinär som vaccinerar billigt här i området så att jag kan boka in det redan veckan efter han har landat.
  • Sedan gäller det ju att kolla att jag har allt för en till häst. Nu i början har jag nog grejer så det räcker men sedan behöver jag sadel och träns mm. Lite smågrejer ska jag nog köpa nu redan.
  • Vad ska han äta? Hösilage som de andra förstås men vill jag ge något tillskott? Jag tror att jag vill ge probimin redan från början. 
Tror inte att jag glömt något viktigt. I början kommer jag nog vara lite extra med i stallet för att se hur han verkar trivas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar