Sidor

torsdag, oktober 30, 2014

Upp i sadeln

Idag red jag igen efter Lifris vansinnes-färd i helgen. Han gled ju in i staketet och var efter det varm och svullen över manke och bog. Igår var det borta så då longerade jag och idag red jag igen. Vi tog ett halvtimmes skrittpass på ridbanan bara för att mjuka upp lite och det gick fint. Vi ökade och minskade volterna, red med bakdelen innanför voltspåret och red lite sidvärtes på rakt spår också. Efter en kvart frustade Lifri nöjt och var så väldigt mjuk och trevlig. Man kan knappt tro att det är samma häst.
Jag har däremot gått och trillat i trappan (dumt jag vet) så jag har ont lite här och där och det kändes när jag red.

Jag glömde ju berätta att vi provade en sadel i måndags, inte optimalt eftersom jag inte kunde rida men ibland blir det så. Top Reiters JR Special, jättefin begagnad. Tycker väldigt mycket om den sadeln men tyvärr passar den inte Lifri. Om någon är intresserad av sadeln så säg till för jag tror att den inte är såld ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar