Sidor

onsdag, juli 01, 2015

Livet

Här hemma rullar livet på, hästarna är fortsatt ohalta och igår red jag båda två. Skuggi är livrädd för rådjur och just nu ligger de i ormbunkarna och lurpassar. De hoppar upp så fort man rider förbi och skrämmer skiten ur stackars Skuggi. Livet är inte lätt för de hariga.
Jag har ju glömt att säga att jag skickat efter en ny sadel till Lifri, det blev en Karslund Kontakt2, men tyvärr skickar jag nog tillbaka den. Den var bra, Lifri gillade den men den var helt klart fel storlek för mig. Jag beställde en 16 och det passade min rumpa perfekt men mina lårben är för långa så knästöden klämmer. Så det blir till att byta till en större.

På kvällen igår var jag i min systers stall och höll lite lektioner. Tre elever (syster inräknad) har jag där och nästa gång blir det nog fyra. Det är roligt att hålla lektioner där, de är ett glatt gäng och det verkar vara god stämning. Jag får känslan av att de hjälper och peppar varandra. Dessutom är det roligt att se att det går framåt för hästar och ryttare. Birkir börjar bli jättefin, snygg och rör sig fint, tölten börjar lossna på riktigt. Han behöver bara hitta lite mer energi så blir det riktigt, riktigt bra.

Idag har jag varit i stallet på morgonen, släppt ut hästarna och mockat. Så nu på kvällen kan killen och jag koncentrera oss på ridningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar