Sidor

fredag, juli 17, 2015

Nytt jobb och lektioner

Nu i veckan har jag börjat på nytt jobb, som massör, så jag har varit trött om kvällarna. Trots det så har jag hunnit med att hålla lektion för mina "gubbar" och även två stycken på Gullarängen. Det är väldigt givande och inspirerande att hålla lektioner. Och roligt såklart. När jag tittar på andra och funderar över vad de och deras hästar skulle må bra av så får jag nya idéer till mig själv och mina hästar. Det hjälper mig på något vis att få lite distans och se saker och ting med nya ögon.
Nu när jag jobbar så ingår det att jag också får massage och det gör ju verkligen att jag vet var mina svagheter sitter. Detta i kombination med att jag läser Balans till häst av Susanne von Dietze (som jag för övrigt rekommenderar starkt) gör att jag får en hel del idéer till träning för ryttare. Jag ska prova lite, kanske på mina elever och skriva mer om det när jag tänkt lite mer på saken.

När det gäller mina hästar så är Lifri fortfarande vildhäst och Skuggi har varit i slagsmål och varit rejält svullen i benen i några dagar. Skuggi är bättre nu och rids igen och Lifri ska jag ta itu med i veckan som kommer. Då har jag tid att ta honom direkt på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar