Sidor

söndag, januari 10, 2010

Årets första ridtur

Den blev inte av förrän idag, heltokigt men så är det när man är sjuk.
Jag lånade Roxy och red en sväng med Louise i snön. Jag kände knappt igen Roxy när jag kom, han var alldeles lurvig och sååååå söt! Sen så var han för en gångs skull inte täckt av lera vilket nog också gjorde sitt för att han skulle se bedårande ut. Manen var lång och såg alldeles mjuk och len ut.
Elfael var också söt men det är han ju jämt. Han ser mer och mer ut som en vuxen ridhäst för var gång jag ser honom.
Vi red i alla fall ut en sväng och Adam hängde med och fotade lite så jag kan kanske bjuda på några bilder senare. Roxy var pigg och det var Elfa med. På hemvägen försökte Elfa gå om Roxy och då kickade Roxy! Glöm det lillen! När vi nästan var hemma vände vi bort igen, tänkte vi skulle trava lite också. Precis när vi vänt gör Roxy en fuling och försöker kasta sig om så att nosen pekar hemåt igen. Men det kunde han ju bara glömma. Sen ville han inte trava och när jag väl fick upp honom i trav så ville han bara trava fort. Men det gick det med. Sen red vi hem på riktigt och hästarna fick sin lunch.
Det var kul att se Roxy igen, han är ett charmtroll någonstans längst in, och det var kul att rida igen efter mitt jättelånga uppehåll på drygt en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar