Sidor

torsdag, januari 07, 2010

Nya ridbyxor

Ja nu har det varit dåligt med bloggandet på sistone men det beror på att jag har varit sjuk och således har det inte funnits något att blogga om.
Idag är första dagen den här veckan som jag gått utanför dörren och då åkte jag till Hööks för att köpa fler vantar och nya ridbyxor. Jag ville ha softshell-ridbyxor eftersom jag tycker att det verkar otroligt praktiskt. Så jag provade de som finns på Hööks och tji fick jag! Sjukt obekvämt. Visst var de varma men väldigt stela, jag kunde knappt böja benen i dem så det fick vara. Så jag provade mig igenom sortimentet och istället blev det ett par jodhpurs-byxor trots att det absolut inte var vad jag tänkt mig. Men de satt så jävla bra, som gjutna så det var bara att köpa. Det är inte lätt att hitta ridbyxor som verkligen passar, tycker jag i alla fall. Det stora problemet idag var att många modeller satt alldeles för tajt över vadmuskeln samtidigt som de var slappa över rumpan. Så då blev det rynkor på rumpan och låren och det går inte för sig.
Men det blev i alla fall ett par även om det inte var vad jag tänkt mig. Ni kanske undrar vad jag har emot jodhpurs-byxor? Inget egentligen, tycker det är snyggt, det är bara det att det inte är så praktiskt när det är lera ute, leran bara sugs upp. Då är det bättre med ridbyxor på insidan av skorna. Och lera är det mycket i det här landet. Men jag får väl ha mina andra ridbyxor då.

3 kommentarer:

  1. Jag har två softshell ridbyxor och dom är underbara. Varma och sköna, men dyra. Dom ena är Sonnenreiter (svindyra) dom andra köpte jag på Spånga ridsport, inte fullt så dyra. Men dom är mjuka som långkalsonger :-)

    SvaraRadera
  2. Låter ju toppen, dessa var stela så jag tror knappt jag skulle ta mig upp på hästen i dem ens. Kanske ska spana lite på såna som du har istället...

    SvaraRadera
  3. Jag har också ett par från Spånga ridsport, jätte sköna! :) Kul att du hittade andra ridbyxor

    SvaraRadera