Sidor

lördag, januari 30, 2010

Snart är det dags

Nu har jag jobbat mina sista dagar på Oppgården på länge, kommer inte jobba igen förrän sista helgen i februari. Det känns lite konstigt då jag blivit ganska van vid att vara där och trivs med folket. Det som framförallt gör att jag trivs bra där är att man alltid känner sig så uppskattad. Hästägarna är snabba på att tala om när de är nöjda. Igår fick jag höra att det är så skönt när jag är där för jag är så noggrann, vilket gör att de känner sig trygga med att jag tar hand om deras hästar. Och det är alltid roligt att höra.
Sen så har jag blivit erbjuden att rida för en av dressyrtränarna på gården, vilket också är roligt. Hon har tränat ekipage på hög nivå och har själv ridit på elitnivå. Så det måste jag ju försöka få tid till att göra, tror det kan vara mycket lärorikt.

Nu börjar jag bli ganska laddad inför min praktik på Alvargården och längtar faktiskt till jag åker nu på måndag. Jag tror (och hoppas) att det kommer bli jättekul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar