Sidor

tisdag, januari 12, 2010

Toppenhäst!

Idag red jag Dimbrá igen, första gången det här året. Sist jag red henne tyckte jag att det gick jättebra och det gjorde det nu med! Hon lyssnade jättefint och gick rent och fint i gångarterna. Nästan inget alls av den blandning som ibland blir innan man får trav eller innan hästen kommit igång. Hon gick fram ordenligt utan att tappa fokus.
I tölten jobbade vi lite med halvhalter och det gick utmärkt. Så fort takten var på väg att försämras gjorde jag en liten halvhalt och det gjorde susen. Problemet jag brukar ha med Dimbrá är ju att hon inte lyssnar tillräckligt bra för att jag ska kunna göra den där halvhalten men det kunde man inte tro idag.
I traven red jag mest bara på, fokus på att sitta ner ordentligt, inte störa henne och bara trava på.
Vi galopperade lite också och saktade av till skritt utan att jag tog henne i munnen, alltså enbart på sätes/sits hjälper!
Kort sagt så var hon fantastisk idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar