Sidor

tisdag, februari 02, 2010

Första dagen

Nu har första dagen på Alvargården gått. Började med att släppa ut de två vuxna hingstarna som står uppstallade på nätterna och på varsin liten fålla om dagarna. Sen fick jag mocka och fixa i ordning i stallet.
Efter det longerade jag Ari (avelshingsten) och sen kom Tove (ena dottern) och hjälpte mig och visade lite vilka hästar som jag ska jobba med. Först fick jag rida den andra vuxna hingsten, Thor, i paddocken och det gick bra. Han kändes väldigt lyhörd och fin.
Därefter visade hon lite hur de brukar jobba med unghästarna här. Sen blev jag longerad på två av de grundjobbade hästarna, de behöver lite repetition då de inte gjort så mycket på sistone.
Jag avslutade med att mysa lite med unghingstarna, försökte få klappa på de lite skygga osv. Mycket trevligt, solen tittade till och med fram en stund.
Det var inte så mycket att göra idag och det beror på att det bara är hingstarna som är "hemma" just nu. I helgen ska vi ta hem hästar från Alvaret och då blir det mer att göra.

5 kommentarer:

  1. Låter som en bra dag, skönt med mjukstart.

    SvaraRadera
  2. Håller med bara det att få rida en hingst.

    SvaraRadera
  3. :) Låter som om det kommer till att kunna bli riktigt bra för dig där nere *glad*

    SvaraRadera
  4. Ja precis, bara att få rida hingst känns lite stort.

    SvaraRadera
  5. Åh, det här har jag missat, nu har jag massor att "läsa ikapp" på din blogg. Spännande :)

    SvaraRadera