Sidor

onsdag, februari 03, 2010

Ännu mera snö!

Igår kväll och natt var det snöstorm så idag var stora delar av stängslen översnöade. Så vi har skottat. Eftersom det är en hel del hingstar här så måste staketen fungera. Vi kommer skotta mer imorgon då det fortfarande finns sträckor där stängslen är helt dolda i snön. Unghingstarna har vi för tillfället stängt in här närmast gården, för säkerhets skull.
Annars så har jag ridit både Thor och Ari i paddocken. Det var kul. Ari är en förstaklass hingst och pappa till Thor. Han var fin att rida men jag tycker nog (än så länge) att Thor är lite roligare.
Ceasar (en av de jag longerades på) och jag tog en promenad så att han fick se omgivningarna lite. Nästa vecka kommer en till praktikant så förhoppningsvis kan jag rida ut på Ceasar då, med lite sällskap. Ceasar är fyra år och eventuellt ett hingstämne. Det finns en del fina hästar här minst sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar