Sidor

lördag, februari 13, 2010

Måste det snöa så mycket?

Idag har vi skottat. Vi behövde skotta för att komma in i stallet. Vi behövde skotta för att kunna tömma skottkärran. Vi behövde skotta fram bilen. Sen så var vi tvugna att skotta fram brevlådan också. Trots det hann vi med många hästar idag.

Först red vi Ari och Thor som vanligt, jag rider alltid Ari.
Sen så hämtade vi Vidar, Ymir och Ofeigur på Alvaret. Lilly red Ymir medan jag jobbade med Ofeigur från marken. Han lyssnade jättefint tills Lilly började rida runt, då ville han bara springa. Men han får godkänt ändå.
Efter det så red vi ut, Lilly på Vidar och jag på Ljuflingur. Det gick jättebra, Lilly och Vidar red vidare när jag och Ljuflingur var färdiga.
När vi var färdiga hämtade vi Ymir och Ofeigur i stallet och gick tillbaka med dem till Alvaret.
Då var det bara Ceasar kvar och han och jag gav oss ut själva. Då lyssnade han hur bra som helst och nu har han verkligen koll på det här med att göra halt. Vi använder oss av one-rein-stop och det är väldigt smidigt faktiskt. Jag har inte direkt använt mig mycket av one-rein-stop tidigare men efter att ha sett Benni Lindals film så har jag förstått vitsen med det.

Jobbade lite med Gauti också. Tycker att det går bättre och bättre. Nu har jag börjat jobba med honom efter idén att så fort jag ser att han vill dra sig undan så drar jag mig undan. På det viset kan jag stå bredvid honom länge. Jag sträcker ut armen, klappar honom en stund på halsen, efter en stund drar han tillbaka huvudet och då drar jag tillbaka handen. Vi står stilla och sen sträcker han sig fram mot mig igen och jag börjar klappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar