Sidor

måndag, februari 22, 2010

Tiden går...

Dagarna går och här fortsätter vi som vanligt.
Nu har jag varit här i tre veckor och imorgon åker jag hem för att vara hemma en vecka. Tiden har gått fort.

Igår fick Lilly prova Ari och nu förstod hon varför vi andra tycker att Thor är lite långsam av sig. Och jag fick se hur fort Ari faktiskt går när jag tycker att jag inte rider särskilt fort alls. Men när Ari töltar så flyter man fram så man märker inte att det kan gå undan.

Idag så var Johann Friðgeirsson här och tittade lite på hästarna. Det blev mycket hästsnack och avelssnack (som vanligt här). Han provred även Ljuflingur och Thor för att säga vad han tycker om dem. Stora frågan med Thor är om han ska behållas som hingst eller inte, ett svårt val.

Vi har även hunnit titta på hela filmen från Landsmót 1994, där deras gamla turhäst Vidar är med och tävlar. Det är även det Landsmót där en av de tävlande bedövat sin häst och tävlade trots att hästen var halt med resultatet att i finalen hoppar kotan ur led! Hästen fick avlivas på tävlingsplatsen. Jag minns den här händelsen väldigt väl, hur det pratades om det då, men nu har jag sett det på film också.
Vi tittade även på Aris två bedömingar och det var riktigt roligt att se hur snygg han var! Nu ser han mest ut som en lurvboll, det ska bli kul att se honom utan all päls i vår.

2 kommentarer:

  1. Visst är Ari en hingst? Tänk vad du får rida fina hästar, du kommer ju bli jätte duktig - kul :)

    SvaraRadera
  2. Ari är deras avelshingst, jättefin är han. Det är verkligen jätteroligt att få rida så fina hästar, och jättekul att jobba med unghingstarna också!

    SvaraRadera