Sidor

måndag, februari 08, 2010

En vecka har gått

Idag så fick Alvar-hästarna äntligen sitt hö, tror de blev glada. Jag och Lily (den andra praktikanten) fick öva på att känna igen de hästar vi kommer hämta hem och träna, så vi vet vilka vi ska ta. Passade även på att fota lite när vi ändå var där.




Idag red vi ut tillsammans, Tove, jag och Lily. Jag red Ari, Lily Thor och Tove red Ceasar. Vi skrittade bara och när vi kom tillbaka till gården så visade det sig att stona med föl bestämt sig för att komma hem. Både Thor och Ari smågnäggade och fjantade sig men det var inga problem. Jag och Ari fortsatte förbi gården för att rida lite i högre tempo innan vi var färdiga.

Sen åkte vi och hämtade hem mer hö i hästtransporten. Det tog sin lilla tid men det var inte så jobbigt att packa in höet, mindre balar har jag sällan sett.

Ljuflingur och jag red lite i paddocken medan Lily tittade på. Han lyssnade jättebra och vi skrittade och travade. Däremot gick han undan när jag skulle ta honom men han stannade snabbt och jag fick komma fram.
När vi var färdiga så var jag och Lily ute bland hingstarna och gullade tills det var nästan mörkt. Bangsi fick på sig grimma men Gauti ville inte riktigt så det fick vara. Vill inte pressa honom, känns onödigt att skapa massa obehag.

1 kommentar:

  1. Trevligt med lite bilder på stället och hästarna.. :) Jäkligt kul att det trots allt är riktigt bra nere på Öland :D

    SvaraRadera