Sidor

lördag, februari 06, 2010

Lördag

Idag red jag Ljuflingur i paddocken och det gick alldeles utmärkt. Stanna, svänga och gå fram. Han har inte tyglarna i bettet ännu men det kommer nog snart. Däremot såg han ut som om han hade rullat sig i jordgubbar (han är isabell), någon hade blodat på honom! Troligtvis är det någon av de andra som tappat en tand bara. Tog en liten stund att få tag på honom idag men det var egentligen inga större problem.

Jag träffade Emilia som brukar vara här och hjälpa till också. Hon red Ceasar en liten stund i paddocken.

Efter lunch red jag ut på Thor, själv denna gång, och det var inga problem. Han uppförde sig väl. Vi skrittade, travade och töltade.
Sen red jag Ari också och han var mer avslappnad idag. Han låg inte på lika mycket så jag behövde inte påminna honom om vilken hastighet jag önskade hela tiden. Vi körde alla gångarter och han har verkligen fin galopp.

Sen så var det tämjningsdags igen. Jag satte på Gauti grimma idag! Knäppte upp den över nacken så att jag inte behövde dra den över öronen när jag tog på den, lät honom känna lite tryck i grimman och drog den sen över öronen när jag tog av den.

2 kommentarer:

  1. Det låter som att du har fullt upp! Vad spännande att få tämja hästar :-)

    SvaraRadera
  2. Verkligen - här händer det grejjer, vad kul!

    SvaraRadera