Sidor

måndag, februari 15, 2010

Sista dagen själva

Idag var sista dagen som jag och Lilly var här själva och vi hann med en hel del.

Efter mockningen gick vi bort till Alvaret och hämtade Ofeigur, Ymir och Vidar. Vi började med att Lilly red Vidar och jag och Ymir följde med, jag "tömkörde" honom med tyglarna. Idag var det inga problem att få honom att gå framåt och han lyssnade fint. Det blev en del trav också så jag fick min motion.
Sen tog jag ut Ofeigur och gjorde samma sak med honom fast utan sällskap. Det gick jättebra men det blev inte så mycket trav eftersom tempot då blev lite väl högt för mig. Ofeigur är väldigt pigg och framåt.

Efter lunch red vi ut med Ari och Thor, det blev en del gallopp och det gillar Ari verkligen. Annars så var han väldigt lugn och fin idag, gick i en fin och avslappnad form i skritten, även på vägen hem.

Ljuflingur fick vila idag men Ceasar och jag gav oss ut. Han trilskades lite och ville svänga ut på åkern men det var inga problem att hindra honom. Såg till att han gick fram ordentligt och inte hade tid att tänka på att svänga av någonstans.

När vi var färdiga jobbade jag lite med Gauti i rundvolten, där får man vara lite mer ifred. Det är svårt att försöka jobba ordentligt med honom när det kommer andra hästar och trängs. Idag verkade det som om han tyckte det var lite mysigt att bli klappad och kliad och han accepterade även att jag klappade honom på sidan. Han stod länge bredvid mig och gäspade så det känns som att han börjar slappna av lite. Han är rolig att jobba med för han är så fokuserad på det jag gör och jag får verkligen tänka på vad jag gör.

Glömde nästan bort, stona kom hem på förmiddagen och kollade läget. Vi gav dem vatten men de var inte intresserade. De har ett litet hål i marken som de dricker ur därborta, det är stort som en handflata ungefär och de verkar ha grävt det själva. Jag tog lite bilder på dem när de var här men batterierna är slut i kameran så jag kan inte lägga över dem i datorn.

3 kommentarer:

  1. Vad flitig du är med skrivandet. Det är jättekul att läsa om allt du har för dig. Fina bilder också! :) Nej, jag är inte ett dugg avundsjuk, inte alls ;P

    SvaraRadera
  2. Jag Läser med srort intresse om ditt jobb.tänker att vädret är jobbigt! Eva

    SvaraRadera
  3. Ska ta lite kort på Ari till dig Louise, tror du skulle gilla hur han ser ut.

    Vädret är jobbigt, skulle vara mycket lättare att jobba med hästarna om det inte vore så mycket snö överallt.

    SvaraRadera