Sidor

fredag, februari 12, 2010

Skitväder, på riktigt!

Idag har det varit jättedåligt väder, massa blåst och sen snö också. Det blåser så att det bildas stora snödrivor och det knakar i väggarna.
Jag och Lily är här själva nu och vi hade tänkt hämta hästar från Alvaret idag men vädret var så dåligt så det var ingen idé. Istället smörjde vi sadlar och träns.
Men vi hann rida Ari och Thor innan vädret blev alltför dåligt, jag red Ari och Lily red Thor.
Ceasar fick stå på box en stund idag, han måste vänja sig vid det eftersom tanken är att de så småningom ska skicka iväg honom på träning inför visning.
Jag jobbade med Ljuflingur från marken i rundvolten en stund, övade på att stanna och svänga lite. Det kändes inte som om det var någon idé att rida när vädret var så dåligt, inte på en unghäst under inridning i alla fall.
Vi tog in lilla Odinn i rundvolten och satte på grimman där, nu kan man dra den över öronen. Inga problem att klappa och klia honom över kroppen, bara mysigt tycker han. Det där med att ledas var däremot inte så lätt att förstå. Men han är ju bara två så... Jättemysig är han i alla fall.
Gauti fick jag klappa på halsen utan problem idag i alla fall. Har inte fått på grimman på några dagar och jag börjar undra hur jag bar mig åt när jag lyckades med det, då kändes det inte som något större problem.
Lily jobbade med Bangsi och kunde leda honom utan problem.

Igår red vi ut med Ari och Thor, som vanligt. Jag red ut på Ljuflingur själv och det gick bra.
Ceasar red jag med Lily och Thor som sällskap. Han försökte dra genast så jag promenerade med honom istället. Precis så gjorde han med Tove när vi var ute alla tre men när han varit själv eller med Ari så har det gått bra. Vet inte om det är en slump eller om det är Thor han inte funkar med.

2 kommentarer:

  1. Av bilden att döma kan man nästan tro att du är kvar på Island :)

    SvaraRadera
  2. Ja vädret var lite likadant...

    SvaraRadera