Sidor

onsdag, september 15, 2010

Birkir och Dimbrá

Idag hade jag tur med vädret! Det ösregnade på morgonen men när jag var uppe i stallet vid tio så hade det slutat.
Jag började med att ta en tur ut på Birkir. Vi körde alla gångarter och övade lite galopp, fick höger galopp några gånger men inte varje gång jag bad om det. Töltade gjorde han så fint när vi nästan var borta vid Runsa, där töltar han av någon anledning alltid fint. På vägen hem träffade vi massa lågstadie-barn i skogen, vi hörde dem på långt håll. De tyckte naturligtvis att han var fin, undrade vad han hette, hur gammal han var och om man fick klappa. Eftersom både jag och Birkir är snälla så fick de det och de verkade väldigt nöjda.

Dimbrá och jag gav oss ut åt andra hållet och lyckades undvika barnen. Vi travade och skrittade mest. Travade gjorde hon jättefint och bitvis i en riktigt tydlig två-takt. Annars så var hon lite fladdrig och lyssnade dåligt. Jag tror att det delvis kan bero på att de måste ha haft någon slags militärövningar på andra sidan vattnet, det smällde ganska friskt.

Skardi matade jag bara och när jag släppte ut honom kom Birkir fram till mig och gullade lite till, han är en sån rar häst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar