Sidor

söndag, september 05, 2010

Jobb och stallfest

Igår jobbade jag på Oppgården för första gången efter jag kom hem från Island. Säkert hälften av hästarna var nya och alla hagarna ombyggda så allt som vanligtvis gått automatiskt krävde tankeverksamhet. Men det gick bra och det var en lugn dag. Det var trevligt att träffa folket igen, de jag kände igen i alla fall. Idag har jag faktiskt lite träningsvärk.

Efter jobbet var det dags för stallfest på Stenhugget! Det var god mat, livemusik och alla stallkompisar förstås. Vi höll till i vinterhagen och i vindskyddet var bord uppställda. Det enda som var synd var att det blev lite kallt så fort solen försvann.

Jag har glömt att berätta att jag fått en fin repgrimma, med tillhörande rep, av Louise. Den är svart med lite blått på. Repet är långt och har en bra tyngd, känns rätt i handen så att säga. Längtar efter att prova dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar