Sidor

tisdag, september 14, 2010

Ingen Glód

Som en del av er har hört så blir det ingen häst för mig just nu. Alvargården har ångrat sig och vill att jag ska ta Glód på foder istället, för att se hur det går. De oroar sig för att jag inte ska klara av henne och vilja sälja henne och att de då inte ska ha råd att köpa tillbaka henne. De tror att hon ska bli deppad här uppe, att hon ska bli en problemhäst och börja vandra mellan olika ägare.
Om jag tar henne på foder finns det inte något som säger att jag kommer få behålla henne så jag har sagt nej. Det känns inte kul att rida in och träna henne bara för att kanske bli av med henne efter några månader. Då har jag gjort grovjobbet utan att få något för det, då skulle jag känna mig lurad.
Jag skulle kunna tänka mig en prövotid men då vill jag att det ska vara garanterat att hon blir min efter prövotidens utgång, om jag inte vill bli av med henne vill säga, så är inte fallet om jag har henne på foder.
Jag vet att jag har rätten på min sida och skulle kunna kräva att få henne men känner att det kanske inte är värt det. Det kan ta tid, garanterat massa energi, kanske pengar och det är inte säkert att jag får henne ändå. Plus att vi garanterat blir ovänner. Tråkigt men sant.

Naturligtvis är jag jättebesviken och ganska ledsen också. Jag hade verkligen sett fram emot detta, att ha min egen häst att träna. Jag känner mig faktiskt inte så lurad, jag tror att det beror på att jag faktiskt inte förväntade mig att få någon häst från början. Vilket gör allt det här fruktansvärt onödigt. Men ledsen är jag.

3 kommentarer:

  1. Förstår att du är ledsen Ylva, ändå är du så ödmjuk och klok mitt i alltihopa. Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. *tröstkramar* men så otroligt dåligt gjort. Tycker en insändare i Islandshästen skulle sitta bra. Man gör inte så och man kunde ha kommunicerat detta tidigare och bättre.

    SvaraRadera
  3. Nej vad trist! Det är klart du blir ledsen. Du har ju väntat på hästen och sen att de har dragit ut på tiden så här mycket gör ju inte saken bättre... *kram*

    SvaraRadera