Sidor

fredag, september 17, 2010

Vackert väder och vackra hästar

Idag var det underbart vackert höstväder när jag var i stallet på förmiddagen. Jag red Birkir på volten och han var helt underbart fin idag! Han travade väldigt samlat och fint, nästan utan att jag bett om det. Vi la några galoppfattningar på volt och han tog varenda fattning, inte rätt hela tiden men han lyssnade och försökte inte smita undan. Vi red öppna i trav längs långsidorna och skänkelvikning i trav ut från medellinjen åt båda hållen. Allt bara flöt på. Vi töltade på volt också men bara på halva volten så vi slapp tölta i nedförslutet, då tappar han takten oftast. Även tölten kändes jättefin! Idag var han så enormt lösgjord, fysiskt och mentalt, han var med och gjorde sitt bästa och jobbade hela tiden. Jättefin häst, tack syster för att jag får låna!


Skardi och jag tog en kort uteritt, red upp längs paralellvägen till Stenhugget och sen in i skogen. Så fort vi lämnade asfalten och hade en rak grusväg framför oss så skulle hästkraken dra järnet! Jag lyckades dock avstyra efter några meters fläng och han lugnade snabbt ner sig. När vi kommit in i skogen travade vi lite men annars så höll vi oss i skritt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar