Sidor

tisdag, september 21, 2010

Tur med vädret...inte!

Nä det hade jag inte idag! Mamma och jag åkte upp mitt på dagen och sa glatt till varandra att det såg ut att klarna upp. Vi hade fel kan jag säga. Jag hade inte mer än hämtat Dimbrá i hagen så började det regna så jag gjorde i ordning henne inne. Bestämde mig för att rida barbacka och lyckades hoppa upp på första försöket. Min teknik kunde varit bättre och jag tog mig upp på ren envishet och råstyrka men upp kom jag. Dimbrá var snäll och stod still medan jag kravlade mig tillrätta.
Vi tog oss genom skogen och ut på grusvägarna, jag var genomblöt efter tio minuter. Skrittade i skogen eftersom den var hal och lerig men på grusvägen blev det lite fart. Galoppen var idag flack och fyrtaktig och vi behövde galoppera på ett tag innan det blev ordning på den. Men annars så var det som vanligt.

När jag kom tillbaka tog jag ut Skardi och Birkir och gav dem lite kraft. Birkir var jättegullig och kom fram till mig i hagen, en sådan rar häst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar