Sidor

lördag, november 27, 2010

Bonuslektion

Igår fick jag en liten ridlektion av Lotta, red på Anuncio. Kortfattat så kan man väl säga att jag rider som en isländsk cowboy. Jag står i sadeln och benen pekar rakt ut. Jag är inte heller proffs på att använda underskänkeln. Fast Lotta säger ändå att jag sitter hyfsat. Men hon var framme och drog och vred på mina ben och jag fick sitta på ett annat sätt än jag brukar. Fick även jobba på att verkligen sitta ner i traven och få loss mina höfter som är lite stela. Jag tycker att jag fick lite ordning på det hela efter ett tag men Lotta har lovat att ge mig några sitslektioner på lina så då ska det nog bli ordning på torpet så att man kan rida bland vanligt folk också. Tills dess så ska jag försöka mjuka upp höfterna lite, sitta på rumpan, luta mig bakåt, korta stiglädrena ett hål och försöka slappna av i knäna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar