Sidor

torsdag, november 25, 2010

Uppdatering

Helt ärligt, det börjar bli dåligt med bloggandet men jag hinner/orkar ju inte! Jag jobbar och sliter som vanligt, trivs skitbra. Jag känner mig verkligen som en uppskattad och viktigt medlem av teamet i stallet. I fredags hade vi personalmöte, vi åt lunch och fikade tillsammans alla fyra, mycket trevligt. Brian visade lite bilder från Portugal och berättade att de ska skicka ner en av hingstarna dit på träning i ett år. Han hoppades att de skulle lyckas spara lite pengar så att de kan ta med mig och Linnea ner till Portugal någon gång nästa år men det tror jag när jag ser det. Först ska pengarna in.

I lördags var Julia med till stallet och red Skardi igen. Först såg det ut att gå bättre än sist men sen så kutade han bara runt med henne. Han töltade jättefint, klockren takt, han flöt fram och såg alldeles lätt och luftig ut, man fick rysningar! Men naturligtvis hade ingen bett honom gå fortare än skritt. De fick komma ut lite i skogen på slutet, Skardi lugnade sig något och Julia var nog mycket nöjd!

I måndags red jag Dimbrá och det gick inte alls bra tyckte jag. Hon var bånglig och vek sig i bogen och var allmänt motig. Men så var underlaget kass och då brukar hon inte vara så skoj. Kanske har jag bara fått höga förväntningar på henne nu när hon gått så bra på sistone. I alla fall kändes det inte alls kul så jag tog och red Skardi en kvart när jag matat och slängt ut Dimbrá i hagen, för att muntra upp mig lite. Han var pigg och glad och sprang på fint men jag kan ju få honom att skritta också.

Igår red jag Birkir, det snöade och blåste som sjutton och han var lite vild. Influerad av Brian och Lotta på jobbet så försökte vi backa i en åtta (helt galet jag vet!) vilket inte gick så bra. Vi ska nog öva lite mer på att backa rakt först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar