Sidor

måndag, november 01, 2010

Busridning idag

Idag har jag kört traktor på jobbet! Har fått lära mig att harva ridhuset så det kommer väl bli min uppgift i fortsättningen antar jag. Jag hade bara förmiddagspasset idag så jag kunde ge mig ut och rida medan det fortfarande var ljust ute. Dimbrá och jag tog en tur ut på grusvägarna, allt annat är så smetigt. Hon var lite ofokuserad men det gick helt okej ändå. Jag övade på att sitta djupt i sadeln i traven och det gick bra. På vägen mot vändplan blev det en riktigt tokgalopp, hon kan bränna på bra om hon vill! Riktigt roligt var det, marken dundrade där vi for fram. Ibland har Åsa och jag galopperat där när vi ridit tillsammans och då har det gått ännu fortare. Men Dimbrá saktar alltid ner i god tid innan det är dags att ta sig uppför klätterbacken, en gång har jag ridit förbi och då började det gå väldigt långsamt. Efter galoppen och backen var stackars hästen väldigt flåsig så vi tog en liten paus så hon fick pusta ut innan vi skrittade hemåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar