Sidor

tisdag, november 09, 2010

Snökaos!

Hittills går det bra att vara stallansvarig men naturligtvis har traktorn inte fungerat då stop-knappen (som måste tryckas ner för att man ska kunna starta den) har frusit fast. Så jag har inte kunnat harva men nu ska det tydligen vara löst och traktorn har fått flytta in i ladan. Imorgon ska jag bli visad hur man fixar problemet om det händer igen (vilket det ju lär göra).
Idag har telefonen gått varm eftersom det blåst som sjutton och snöat, många hästägare ville ha in sina hästar till lunch. Annars allt lugnt.

I helgen jobbade jag på Oppgården och jag har nog bestämt mig för att det var sista gången. Orkar inte jobba så här mycket.

I torsdags red jag Dimbrá, barbacka på volten. Hon var jätteduktig men underlaget var lite för smetigt för att hon skulle vilja ta i ordentligt. Men hon lyssnade jättebra och var mjuk och fin i kroppen. Nu på torsdag lär det ju vara halt, får se om man kan rida.

1 kommentar:

  1. Stoppknappen! Gumman! Den skall alltid vara intryckt efter det man har stängt av traktorn-
    Hur modern den är, in med den.
    Wiren hur lång den än är ca.1,5 meter innehåller fukt, eftersom motorn byter temp hela tiden blir det kondens där och måste smörjas eller tryckas in. Sedan funkar det som bara den ska Du se. Kram Leffe!

    SvaraRadera