Sidor

fredag, november 12, 2010

Skardi har fått en ny kompis

Nu börjar jag bli riktigt dålig på att blogga men jag har helt enkelt haft så mycket att göra. Har jobbat otroligt mycket på sistone men i helgen är jag äntligen ledig.

I onsdags red jag Birkir och han var fantastiskt fin! Underlaget var sådant att jag inte ens var säker på om det gick att rida men han gick jättebra och vi galopperade till och med på volten. Han töltade mjukt och fint, bjöd framåt, sökte sig mot bettet och gick fint på ytter tygel. Vi värmde upp med att jag red med halsring och han lyssnade jättefint. Det var toppen helt enkelt.

Igår så hade jag med mig Julia upp, hon är tolv år, bor granne med mig och vill inget hellre än att pyssla lite med en häst. Hon rider på ridskola en gång i veckan och nu ska hon börja rida Skardi. Skardi var naturligtvis jättepigg och ville bara springa men Julia blev inte rädd av det. Och han saktar ju ner när man ber honom men det håller inte i sig så länge. Jag tycker att hon var duktigt men önskar att Skardi visat sig från en bättre sida. Han blev i alla fall ordentligt bortskämd.
Själv skulle jag ju rida Dimbrá men det blev inte så mycket av det då jag bara orkade sätta i broddarna fram, hon halkade för mycket och jag tyckte synd om henne. Men lite skritt blev det och hon blev borstad och myst med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar