Sidor

söndag, februari 06, 2011

En ny vän?

Red Valor idag igen och jag tror jag fått en ny vän, han är så himla gullig! Stod och borstade honom i boxen efteråt och han riktigt mös, gosigast var att bli borstad i ansiktet.
Ridningen gick bra, känner att jag var lite ofokuserad. Vi jobbade på som vanligt, tog lite galopp också. Han var lite seg men mjuk och fin tycker jag. Hade velat rida ut i det fina vädret men Lotta hade inte tid så det blev ridhuset. Vi var helt själva där inne, väldigt skönt. Först idag utnyttjade jag speglarna och verkligen tittade på hur han gick och hur jag sitter, mycket nyttigt! Ansträngde mig efter det för att vrida in fötterna och underskänklarna. Speglar är bra att ha minst sagt.
Annars så kan jag rapportera att jag såg att han har zebraränder på benen när jag gjorde i ordning honom idag. Jag har tidigare noterat att han har en tydlig ål. Detta betyder väl att han är brunblack?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar