Sidor

fredag, februari 11, 2011

Snökaos, på riktigt!

Ja idag var det fullkomligt kaos. Lotta fick komma och hämta mig för jag körde bara fast med bilen på väg från garaget. Flera snälla människor hjälpte mig och en stackars tant sa att man inte ska vara ute och köra i sådant här väder. Vad säger man till det? Jag vet men om inte jag kommer till jobbet så blir trettio hästar utan mat?
Hästarna fick vara inne för det snöade på snedden och på sina ställen var snön meterdjup, gick inte att ta sig fram. Fick skotta för att kunna tömma kärrorna på gödselstacken och efter ett tag fick vi skotta igen. Dörrarna gick knappt att få upp. Hästarna undrade på fan men jag tror att de ska vara glada att de fick vara inne, de har ju inga som helst vindskydd i sina hagar, inte ett sketet träd ens en gång.
Lotta körde hem mig efter att vi var färdiga i stallet, strax efter lunch. Hästarna var ju redan inne så det fanns ingen anledning för mig att vara kvar till eftermiddagsfodringen. Så det blev en kort dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar