Sidor

söndag, februari 20, 2011

Helt ärligt...

...jag är för trött och upptagen för att blogga. Det är inte så att inget händer i mitt hästliv, snarare tvärtom och jag tänker varje dag att det här, det ska jag blogga om men sen så orkar jag inte. Så nu drar jag veckans tänkta blogginlägg i korthet så ni vet vad ni missar.

Måndag - Alla hjärtans dag, jag och bumpen var ute i djupsnö och strålande solsken, barbacka. Hon var pigg och framåt, helt underbar. Livet blir inte bättre.

Onsdag - Red Birkir på volten, allt bara satt, till och med högergalopperna, som en smäck. Mina dressyrlektioner börjar ge resultat, jag börjar kunna sitta ner och vänta på att han tar mig in i galoppen istället för att försöka släpa med mig honom in i den. Set it up and wait for it to happen.

Fredag - Red lektion för Lotta och fick rida med sporrar för första gången i mitt liv. Fick till galopperna och har börjat jobba på att sitta ner i traven, det krävs mer muskler! Men bara genom att sitta ner, även när det skumpar, kommer musklerna.

Lördag - Löjligt kallt! Red Valor och övade på allt från lektionen, han var mer framåt än dagen innan. Sen tittade jag på när Suvi hade sitslektioner, riktigt intressant faktiskt.

Söndag - Löjligt kallt igen! Tittade på när Linnea hoppade.

Kommer nog lägga upp lite bilder från i måndags senare, när jag orkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar