Sidor

tisdag, februari 22, 2011

Valente

Red lektion på Valor idag. Lotta tycker att det gått framåt och min sits när jag rider lätt är mycket bättre nu. Nu ska handen bara vara stilla under tiden jag far upp och ner också. Emellanåt gick det riktigt bra och Valor gick riktigt fint, kul!
Efter det fick jag rida Lottas häst, Valente, en stund. Wow säger jag bara! Vilket steg! Jag gjorde fina galoppfattningar från skritt och gjorde halt från galopp. Helt fantastiskt. Jag fick även prova lite spansk skritt och något åt passage-hållet, med lite assistans från marken av Lotta. När vi travat så där jätte, jättesamlat ett tag (och jag haft chans att kolla in oss i spegeln) så frågade Lotta om jag trodde att jag kunde rida ur den där traven, bara öka farten och behålla samlingen. Jag ville prova och det är jag glad för! Vilket steg som sagt, men det var svårt att rida lätt utan att fladdra runt. Skulle kunna skriva mycket mer om dagens ridning men orkar helt enkelt inte.

2 kommentarer:

  1. Vad spännande att du får rida "såna" välutbildade hästar, du måste lära dig massor!! :) Kul! /Lisa

    SvaraRadera
  2. Ja det är jättekul och spännande, känns som om jag lär mig en hel del. :)

    SvaraRadera