Sidor

torsdag, februari 10, 2011

Högergalopp!

Idag provade jag mina nya trix på Birkir, dvs vi gjorde samma övning som jag och Valor gjorde igår. Det var mycket lättare att göra den på Birkir då han inte har några problem med bakdelsvändningar och skänkelvikningar plus att han lyssnar lite bättre på hjälperna. Fattningarna blev inte jättefina men det blev fattningar (ur skritt) och högergaloppen satt varenda gång. Vänster var det dock lite si och så med. Visst, det blev galopp men den kändes inget vidare emellanåt. Det var nästan så att jag undrade om jag blandat ihop höger och vänster. Annars så var det samla, samla, samla, lite väldigt kort tölt och finfin trav, vi jobbade hårt idag. Jag övade såklart på allt det vanliga, sitta ner, räta upp mig, inte tippa framåt, stadig hand osv.

Annars så kan jag säga att jag är glad att jag red innan lunch, nu snöar det som sjutton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar