Sidor

söndag, februari 24, 2013

Fredag & Lördag

I fredags red jag ut på Birkir, Lifri och jag tog en kort promenad i skogen efteråt. Birkir var pigg och glad och vädret var fint. Vi höll ett högt tempo och red samtliga fyra gångarter. Vid ett tillfälle hände något i tölten, plötsligt lossnade allt, hästen var mjuk och lös i hela kroppen och gick rent i takten med rejäl aktion. Så där har jag bara känt när jag ridit riktigt flotta hästar, helt underbart! Så resten av ridturen gick åt till att försöka hitta tillbaka till det där och det lyckades förstås inte. Men kul var det ändå.

Igår var både Åsa och jag med Louise till stallet för att få rida lite på Elfael. Det var riktigt roligt, Åsa och jag kände oss som små ponnytjejer när vi stod och borstade på en alldeles blank häst med kort päls. Det var roligt att rida också, Louise byggde en liten bana med en bro och koner att rida runt. Jag tror att mest givande var det för Åsa som sällan rider någon annan än Birkir och det var kul att se hur roligt hon hade.
Det var naturligtvis roligt att rida själv också, Elfael har blivit mycket stabilare i galoppen sen sist jag var där men det blev ingen galopp på lösa tyglar denna gången eftersom vi hade sällskap i ridhuset.
När vi ridit färdigt och klev ut ur ridhuset var himlen rosa och dimman låg tjock över ängarna.


1 kommentar: