Sidor

onsdag, februari 20, 2013

Tam häst

Lifri är väl mer eller mindre officiellt tam nu. Han fortsätter med att komma ner till grinden och vänta på mig. Det har verkligen hänt mycket med honom, han har ju varit riktigt knepig att få tag på en gång i tiden. Jag har inte gjort något särskilt, mer än att vara envis, lugn och tålmodig. Jag har inte gett mig och jag har minimerat risken för att han ska hetsa upp sig när jag ska fånga honom. Jag har inte gett honom något godis.
Jag har sett till att vi har roligt ihop, att vi gör stimulerande saker så att han ska vilja vara med. Jag har tränat. Det är så skönt när hästen blir lättare och lättare att hantera, det betyder att jag jobbar på rätt sätt. Detsamma gäller ju ridningen, hästen ska bli roligare och trevligare att rida hela tiden, inte tvärtom, då är det något som man gör fel. Så jag är stolt över både mig själv och hästen just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar