Sidor

lördag, februari 16, 2013

Nya elever

Jag har fått en del nya elever nu på sistone, så nu har jag sex stycken som rider för mig mer eller mindre regelbundet. Det känns jätteroligt med lite nya utmaningar och nyttigt att få öva lite mer på att hålla lektioner. Det här är ju privatlektioner och egentligen skulle jag behöva på att hålla lektioner i grupp men det får vi ta senare.
Jag tycker att det är givande att ge lektioner, det är så spännande att se hur ett ekipage utvecklas och det känns som ett privilegium att få vara med och hjälpa till med det. Jag har lätt för att se vad som behöver förbättras och hur jag tror att det görs bäst. Den riktiga utmaningen ligger i att förklara detta för ryttaren på ett pedagogiskt sätt och att på bästa vis få ekipaget några steg framåt.

Jag har också börjat fundera över mina möjligheter att ta emot någon träningshäst. Det vore så roligt att återigen rida lite mer, särskilt nu när Lifri är konvalescent. Tid har jag men stallplats är ju lite knepigare just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar