Sidor

lördag, november 15, 2014

Det närmar sig...

Imorgon landar Skuggi i Sverige! I torsdags åkte han till Reykjavík så han har väl stått där och haft det tråkigt ett tag och kommer väl vara hyfsat stel när han kommer hit.
Jag tänker att jag får promenera en stund med honom innan det blir in i boxen här (han landar ju på kvällen) och sedan samma visa igen innan han får gå ut i hagen. Han kommer att få stå själv de första dagarna och jag kommer ta ut och in honom själv. Kanske lika bra det eftersom vi redan känner varandra så är inte allt nytt. Planen är sedan att vi kollar masken och att han får komma ut till de andra nästa helg. I åtminstone två veckor kommer han få ta det lugnt och bara vara, kanske bli borstad och myst med lite. Sen får jag känna efter hur han verkar ta det hela. Jag tänkte i alla fall att steget efter är att promenera lite i området och börja med lite uppfostran och markövningar. Han är ju något ouppfostrad.
Jag tänkte flytta ut Lifri till utestallet så att Skuggi får ta hans plats inne. Jag vill helst ha Skuggi inne i stallet när insekterna kommer och det är nog enklast att ta den ändringen redan nu så blir det inte förvirrat senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar