Sidor

måndag, november 03, 2014

Suck!

Flyget är uppskjutet till den 16 november så det är bara att vänta lite till då.

Under tiden så får jag roa mig med Lifri. Vi måste hitta på lite nya utmaningar för just nu är han så fin. Vi jobbar ju fortfarande på volterna och kontrollen av yttersidan (finns en del kvar att göra) men det känns som om vi behöver ett mer långsiktigt mål. Hela tiden jag har haft honom har jag kämpat för att göra honom till ridhäst och få honom ridbar och nu är vi helt plötsligt där. Och då känner jag att vi tappat fokus lite. Målen finns fortfarande där men de är antingen kortsiktiga eller utan verklighetsförankring. Det finns helt enkelt inte en långsiktig plan längre för den har vi uppfyllt nu känner jag.
Jag känner att vi nu behöver försöka få lite ordning på traven och galoppen. Tyvärr känns det också svårt eftersom vår ridbana är så liten. Så det blir nog till att jag får ta mig i kragen och rida bort till ovalbanan och träna lite regelbundet.
Så måste jag också fundera lite allvarligt på konkreta mål. Att vi ska bli bättre räcker ju inte, det är för diffust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar