Sidor

lördag, november 22, 2014

Imorgon

Imorgon ska Skuggi få komma ut till de andra, det tror jag att han blir jätteglad över. Han verkar fortfarande ta sitt nya hemland med ro. Han är snäll att hantera och mycket uppmärksam. Det som emellanåt är lite jobbigt är att han verkar sakna en egen personlig sfär och gärna kommer alldeles för nära. Det ställer till problem när vi ska igenom grindar och idag lyckades han få en stöt trots att jag verkligen försökte vara tydlig med var han skulle vara. Han blev väldigt, väldigt rädd men lugnade sig snabbt. Annars så är han långhårig som en mammut och inte särskilt förtjust i att jag envisas med att kratsa hovarna varje dag.

Jag och Mike har varit i stallet varje morgon den gångna veckan för att släppa ut Skuggi och jag har varit där varje kväll för att ta in honom, ibland har Mike varit med. Det har varit trevligt men det ska bli skönt att få sova lite längre på morgnarna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar