Sidor

söndag, mars 08, 2009

Kontrakt

Ja nu har jag fått mitt kontrakt från Island!

Jag kommer börja jobba första maj (eller ja kanske tidigare beroende på flygen men däromkring i alla fall) och jobba i tre månader om allt går som det ska. Uppsägningstiden är på en vecka åt båda hållen.
Jag får mat, boende och lön.
Jag kommer att jobba åt far och son med träning och skötsel av deras hästar. Jag får mer än gärna hjälpa till med annat också, om jag vill. När jag kommer är det dags för lammning och det låter jätteroligt att få vara med om.

Som jag har förstått det så har de en gård var med några kilometer emellan och sköter hästarna gemensamt. Gårdarna ligger på norra Island, strax utanför Húsavík.

Så nu är det väl bara att boka flygbiljett och fixa allt annat som måste fixas!

1 kommentar: