Sidor

söndag, mars 15, 2009

Våren är här!

Idag är det vår i luften! Det är varmt och smälter och droppar överallt.

Jag och Dimbrá red ut med Åsa och Birkir. Det var väldigt roligt. Jag red ju Dimbrá i torsdags också och då funkade inget och hon lyssnade inte för fem öre, verkligen inte roligt.
Men idag var hon som en helt annan häst! Hon var pigg och framåt, lyssnade för sidförande skänklar och travade långa sträckor. Vi började med att trava lite uppför, för att göra det lite lättare och sen rullade det bara på. Visst det var inte rent hela tiden men det var trav och vi kunde rida jämsides med Åsa + Birkir. Vanligtvis så orkar hon inte trava så långsamt att vi kan hålla samma tempo som dem. Tölten var dock lite passig idag men man kan ju inte få allt.
Vi galopperade också och fort gick det! Det var drag i båda hästarna och Dimbrá har ett enormt tryck i galoppen när hon tar i. Det var häftigt. Men jag får väl erkänna att jag är lite svag för att rida fort. Det var länge sen jag gjorde det så jag hade glömt hur roligt det är. Men det är ju näst intill oslagbart. Sen är ju de här hästarna så bra, ingen av dem hetsar upp sig av lite fart. Grimur fick man ju ofta kliva av och gå hem med honom efter något sådant. Skönt med lugna hästar men det är ju sällan det blir sådan här fart!
Vi hade helt enkelt jätteroligt idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar