Sidor

söndag, mars 01, 2009

Uteritt i det vackra vädret


Idag fick jag låna Stjarna så att mamma, Åsa och jag kunde rida ut tillsammans. Det var längesen och vädret kunde inte ha varit bättre, strålande sol, kallt och inga styltor!
Mamma red Dimbrá och Åsa red Birkir (naturligtvis!).
Alla hästar uppförde sig utmärkt och det var roligt att rida en ny häst. Stjarna kändes helt annorlunda mot vad jag är van vid, hon är ju av det tunnare slaget och jag är van vid rejäla hästar vid det här laget. I början spände hon sig och var trippig i steget men efter halva turen slappnade hon av och då gick hon mycket bättre. Jag tror att vi alla var glada och nöjda efter vår tur i det vackra vädret!





Åsa smorde såpa i Birkirs hovar för att slippa styltor.








Stjarna
Birkir
Dimbrá


2 kommentarer:

  1. Smart att använda såpa. Det har jag inte hört förut. Funkar det bra?

    SvaraRadera
  2. Det funkar finfint, ta den såpan som är på burk.

    SvaraRadera