Sidor

lördag, mars 28, 2009

NH med Louise och Elfael


Idag följde jag med Louise till stallet för att se hur det går för henne och Elfael. Louise har börjat träna NH med honom, Parelli-style. Så hon visade mig hur det går till.
Jag fick se hur de olika lekarna går till och hon förklarade vad de gjorde och varför. Det kändes inte som något nytt utan snarare som något vanligt och väldigt grundläggande fast visat på ett nytt sätt. De flesta lekarna handlar om att flytta hästen på olika vis. Jag tänker inte beskriva dem närmare eftersom jag verkligen inte är någon expert. Men det var spännande att se i alla fall och jag tyckte att Elfael skötte sig helt ok. Han vill gärna komma alldeles för nära och trängas och man kunde se att han blev riktigt upprörd när Louise inte lät honom göra det. Men med lite envishet (eller mycket) så ska han nog sluta med det. De verkar vara på god väg i alla fall.

Jag tyckte i vilket fall som helst att det såg bra ut men jag tror inte att Louise var riktigt nöjd. Men saker och ting brukar ju inte gå lika bra som vanligt när man ska visa någon annan.



Louise och Elfael kan ni följa här.

2 kommentarer:

  1. Ha, ha vad roligt att vi är här också. Jag har ju givetvis bloggat om samma sak :)

    SvaraRadera
  2. Klart att ni måste vara med här också. =)

    SvaraRadera