Sidor

onsdag, augusti 11, 2010

En tur med Birkir

Ikväll var det dags för första ridturen på Birkir sen jag kom hem. Det blev en uteritt förbi Sättra, upp på E4:an och sen hem igen. Birkir kändes väldigt fin och väldigt lyhörd. Jag behövde bara tänka på att sakta ner så saktade han ner, växlingarna uppåt var nästan lika lätta. Jag provade alla gångarter (naturligtvis) men sket i höger galoppen för den här gången. Allt annat gick ju så bra så jag ville inte förstöra flytet. Jag travade i jätte, jätte, jättekort tempo och töltade i öppna längs skogsvägarna. Inte illa alls och jag njöt av ridturen. Tack lilla gul!

2 kommentarer:

  1. hoppas det gick bra på jobbintervjun. När kommer lilla pållen då?

    SvaraRadera
  2. Ja du...snart hoppas jag! Eftersom jag inte hämtar henne själv är jag beroende av när de känner att de har tid att hämta henne från Alvaret. Så det drar ut på tiden...

    SvaraRadera