Sidor

torsdag, augusti 26, 2010

Tre hästar igen

Idag började jag med att rida Dimbrá. Vi red ut, började lite från marken och sen red vi slalom i skogen innan vi gav oss ut på grusvägarna. Där växlade vi mellan skritt och trav i korta intervaller för att få hästen lite på alerten. När hon var med på noterna körde vi lite tölt också. Det blev en riktigt fin sträcka i kort tempo innan vi var färdiga.

Birkir och jag höll oss på volten och tog Skardi med oss som leksällskap. Skardi tyckte dock att vi var ganska trista, det enda han tyckte var roligt var när vi red slalom mellan koner. Red med halsring och träns idag. Började med att rida runt bara med halsringen och sen så jobbade vi lite på volt också men då tog jag tyglarna. Vi både travade och töltade på volt och jag tycker att Birkir gick fint. Idag mjuknade han upp mycket snabbare än han gjorde sist så det märks att jag och Åsa har jobbat på det. Avslutade med att rida med bara halsringen igen.

2 kommentarer:

  1. Vad kul med halsringen. Men när ska du ta hem Glöd?

    SvaraRadera
  2. Ja du...omständigheter utanför min kontroll gör att jag inte vet, tyvärr! Eftersom jag inte tänker hämta henne själv så är jag beroende av att andra människor har lust att hämta hem henne från Alvaret och det är lite svårt att få något svar på när. Jag hade ju helst velat ha hem henne får någon vecka sen...

    SvaraRadera