Sidor

lördag, augusti 21, 2010

Voltarbete

Idag red jag Birkir på volten. Vi gjorde samma saker som Åsa och han fick göra när jag höll lektion för dem och jag tycker att det gick bra. Vi jobbade alltså på volt, koncentrerade oss på att få en korrekt böjning genom kroppen i skritt, trav och tölt. Vänster varv är svårare. Det går bra i skritt men när man rider fortare så vill han inte riktigt böja i bogen. Men vi kämpade på och till slut gick det i alla fall. Hästen är helt enkelt lite stel och måste mjukas upp lite.
Jag rider ju alltid med min säkerhetsväst nu för tiden och jag kan säga att idag blev jag rejält svettig under den i det varma vädret.

Jag hängde kvar ett tag i stallet och pratade lite med Inga-Lill och Carro som hade lite frågor om hur fort jag tycker att man kan gå fram med unghästar och hur man ska bära sig åt i allmänhet. Det var roligt att få dela med sig av sina kunskaper och jag hjälper gärna till mer om det skulle behövas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar