Sidor

måndag, augusti 02, 2010

Hemma igen

Nu är jag hemma i ett regnigt Sverige. Det känns ganska underligt att vara hemma igen och jag saknar naturligtvis Island. Jag har nu desinficerat mina skor och håller på att tvätta alla mina kläder som jag har haft med pga att jag haft mycket kontakt med sjuka hästar. Nu mot slutet har många av våra hästar hostat och flera av dem har fått penicillin. Hästarna har inte varit allvarligt sjuka utan det är mest som en förkylning. De hostar och snorar och behöver vila. De flesta har blivit bra efter en till två veckors vila men hos en del har det hängt i längre.

3 kommentarer:

  1. Välkommen hem. Här hemma är vi bara glada över regnet som sent omsider kom var orolig att betet inte skulle räcka.

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt med alla sjuklingar, det blir ju konstigt att desinficera när man kommer hem från Island, men det kommer jag också att göra. Vill ju inte på något sätt sprida något i nått land.

    SvaraRadera
  3. Ja det är tråkigt och har lagt en lite tråkig och orolig stämning över min vistelse. Allt är nu tvättat och desinficerat ordentligt, skorna ska bara torka också.

    SvaraRadera