Sidor

onsdag, februari 11, 2015

Orimlig planering

Jag var nog lite orimlig igår när jag trodde att jag skulle hinna med båda hästarna idag. Jag var i stallet på förmiddagen, mockade och fixade samt longerade Lifri. Sedan åkte jag till skolan, tränade och var på frågestund. Tanken var ju att jag skulle åka tillbaka och rida Skuggi men när jag var hemma vid fyra så kändes det som en bättre idé att plugga till tentan jag har på fredag. Jag hoppas på att rida båda imorgon istället.

Lifri var i alla fall inte så rolig att fånga idag, han sprang och skuttade över stock och sten. Jag har märkt att det delvis hänger ihop med vilken tid jag kommer. Direkt efter frukost är en dålig idé och närmare insläpp är han mer foglig och glad att se mig. Longeringen gick i alla fall bra och han travade jättefint. Han hänger ju en del i linan men han drog inte iväg med mig eller betedde sig på annat sätt illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar